onsdag den 25. januar 2012

Sov søvnen


Der svømmer en tom pilsner i poolen / hvorfor jeg / med håndklædet / lige dér / med et stykke fortid i udåndingen / babber på enstavelser / møvrer mig frem / som omvendt stjernekikkert / græsrøderne bor ovenpå grundvandet / over muldvarpekanalerne / de mosforrede sovehuler / vi kan ikke se vores nakke herfra / ligesom en muldvarp ikke kan se sine kløer / eller nej ikke sådan / lediggør mig / en stolt vind at puste til kornmark / i myretuens varme indre / jeg påkalder Herren og åbner en affaldsskakt / må jeg tage dig nu / ind over bordet/ som en klode at kravle sig ind i / hvorfra man tage sine bukser over hovedet / men jeg / fanger en regnbueørred med hænderne / spiser den med tænderne / og jeg / falder baglæns i den dybe ende / kun et øksemærke / kun en tom barneseng / lidt ånde på rude og jeg er hjemme / der vinkes / jeg vinker / rettelse til ham og rettelse til hende / I fortjener bedre / de kører væk i den gamle Taunus og gemmer sig ind under klistrede synapser / og jeg / borer i den tand / som du gav mig / ag /af guld som en tyr //


sov søvnen

/ men kan ikke puste den her lange gule ballon / der er mit skrumpne salathoved / køleskabskold som et / dårligt digt / af en uduelig kæmpe idiot / som jeg hakker til fars / må jeg spise dig / som man spiser
et jordbær? / Undskyld jeg / mente vandmelon / glemte at du ikke var min grydefuld


guld


//


Ingen kommentarer:

Blog-arkiv