tirsdag den 7. februar 2012

(fortsat lede)...


nå ja, og jeg er også et teoretisk objekt. Hvad giver I?
Ikke nok med at man hverken har krop, egenskaber eller substans,
nu må man trækkes med, at jeg kun findes i teorien.
Eller nej, for selvfølgelig findes jeg.
Det er noget vrøvl, når nogen siger,
at man ikke findes. Hvor er det, der ikke findes?
Gemt i overtællelige uendeligheder som kan 
sammenfattes og anskueliggøres vha. billeder?
Nej igen og igen, der er altid med bart
under tøjet, men de andre kalder fantasier, forestillinger og teorier
for uvirkelige, og her kløjes jeg altid i mine rugbrødsmadder.
Mit blod skal ikke blive din valuta, og
mine pronominerne er ikke dine ej heller mine,
så jeg er ikke sand/falsk men væske/masse/væv/knogler/elektricitet ...
og nej igen. Vi må opfører os ordentlig uanstændigt.
Jeg påstar JO IKKE, AT leden er led eller jeg mig.
Sådan, sådan pibler betændelser frem
og flyder tankefuld ud af huden
og ind i tingene omkring mig.
Bord, vippen på stol
hvileløse fingre
fokus forstyrret.

Ingen kommentarer:

Blog-arkiv