torsdag den 2. februar 2012

status kl. 22.07 fredag, Odense

Jeres allested- og intetstedsnærværende reporter er tilbage. Denne gang er han mere velforberedt og udsovet. (flashback: God søvn, dog en ubehagelig drøm om at jeg fik et nervesammenbrud. Min søster malede vægmalerier - jeg løb grædende afsted - væk fra mine forældre. Min mor fulgte efter mig. Jeg havde ingen bukser på - så vågnede jeg i Odense til solskin og nyheden om en ny regering.) De fleste behov er opfyldt. Nu mangler vi det musikalske. Debmaster er vildt dygtigt og publ. er med på hans rytmer og står stimlet godt sammen i mørket, hvor søjler fra scenen blinker i forskellige farver; primært hvid og rød. Grappa, frysepizza og White Russians har vist sig at være gode ideer. Det var hvid t-shirt og sort vest også. Pigerne er lidt smukkere i dag end i går, selvom det dog stadig forbliver primært en pølsefest for nørderne og de herligt afstumpede tonsere. Som sagt, White Russians er gode ved mig. Her dufter godt. Jeg ved ikke hvor denne duft kommer fra. Mit glas flytter på sig, fordi bassen er så høj. Hvis jeg ikke flytter på det, bliver den spildt ud over de sortmalede træpaneler. Jeg er joingen Walser eller Musil, men jeg føler et slægtskab med dem, også selvom de ikke kendte til glæden ved tung og massiv elektronisk musik.


senere samme aften


Hoppefest oppe foran. Festen skruet godt op. Hænderne svinger i luften, som til en hiphopkoncert. Folk smiler og danser. Flere og flere får hænderne i vejret. Elephant Power er utroligt nærværende og leverer den ene fede melodi efter den anden, men temaet er det samme. Der veksles ml. trad. dubstep, techno. Hele salen er nu med. Det er utroligt det her. En crowdsurfende pige bæres rundt hen over hoveder og skuldre. Lysene blinker taktfast.



næste dag




Jeres udsendte er ved at være aklimatiseret. Farer ikke så meget vild mere. Går rundt i Mathias' stue og læser Adornos Traumprotokolle højt for mig selv. Jeg gør meget ud af korrekt udtale. Om lidt drikker jeg kaffe.

senere




Ankommet sent - var glad for at spille på et tyrkisk strengeinstrument. Første øl købt. Jeg har bestemt mig for at tage tilbage til København i nat. Generelt rejser jeg mest med tog om natten. Jeg ved ikke hvorfor.


senere




En simpel rytme med stor- og lilletromme hamrende afsted suppleres as baslyde smadrende i 16. dele ind over beatet. Forvrænget guitar lægges oven i numrene. Simple strukturer der kan få vores kroppe til at bevæge sig taktfast. Så kommer en technostortromme på alle fire slag og stilen er tæt på den populære fusion tech-house. Små pusterum uden bas sørger for at vi kan være med, få trukket vejret og klaret tankerne, også hamres der igen.


generelt:


(doj doj doj duwiki-wiki)


Lyd er en fysisk substans, og den slår mig hårdt i ørene på de helt rigtige måder.





Ingen kommentarer:

Blog-arkiv